Från 0 till 100


Nu börjar vi om på ny kula!
Ny blogg alltså.

1 ½ år har gått sedan det stod ett långhårigt, oridet och skärrat litet varmblodssto på våran gård.
Det har varit en tid av mycket träning.(!) Många skratt, många tårar och många timmar både av -och utan tålamod!;) Man har varit förbannad, man har varit förtvivlad men framförallt har man varit förundrad!

Vilken häst vi har!
I nästa inlägg ska jag visa två filmer.
En film från en av de första ridturerna på ridhuset och en film från den senaste.

Hoppningen ligger för tillfället på hyllan och vi jobbar stenhårt med dressyren för att få en bra grund. Den största skillnaden i våran utveckling kom för några veckor sedan och det enda jag kan säga om det är: Andreas Hesse!

När jag hade ridit för Andreas en hel helg kände jag det:
Han hade lärt mig rida!

Va fan här hade man suttit och svettats timma efter timma, bråkat och kämpat med hästen för att få den att göra allt man vill! Nu behöver jag ungefär säga: "Gemina, kan du göra det här nu?" - och hon gör det med glädje och vilja.

Sjukt.

Aja, filmerna får tala för sig och visa vad jag menar:)

over and out / T


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

usagainstthem

"vi kommer aldrig kunna bli bäst, men vi ska bli så mycket bättre än vad någon kunde ana!"

RSS 2.0