"uppfostra henne"

Idag fick jag ett infall när jag var och handlade.
Ringde min fotbollstränare och sa att jag inte skulle komma på träningen, sen ist för att åka hem svängde jag en avfart tidigare och åkte till stallet. är ja kom fram var det -13 och en del av mig tyckte det var för kallt, men en annan ville verkligen ut å rida så då blev det så!

Hästen var grym.
helt sjukt fin och nu är ja så galet trött men ler som en sol inombords!

Jobbade på det som Hesse sa till mig att göra när jag frågade vad jag ska ta mig till när hon bockar när vi är ute och rider.

"uppfostra henne" .. var hans svar.

okej. let's do it... ?;P
nu såg det där grymt ut, men med uppfostra menar han såklart inte "bestraffa"
Inget bråk, inget tjafs utan jag visade henne vad jag ville och när hon försökte komma undan höll jag bara stadigt i tyglarna och när hon sen gjorde rätt blev det bekvämt för henne så hon insåg att det var så det var skönast att gå:) häftigt.

Dags för filmen utan musik där man hör vad han säger. (och där det inte bara är med de klipp där hon går fint;))



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

usagainstthem

"vi kommer aldrig kunna bli bäst, men vi ska bli så mycket bättre än vad någon kunde ana!"

RSS 2.0